joi, 29 mai 2014

Dulceata de trandafiri

 Dulceata de trandafiri:)
  Pentru o portie de dulceata avem nevoie de-
  -125 flori de trandafiri de dulceata,
  -1 kg.zahar,
  -1 lamaie ,
  -400 ml.apa,
  -1 plic sare de lamaie.

  Folosim doar petalele de trandafiri , pe care clatim cu apa rece,le lasam sa se scurga de apa si le punem intr-un vas peste care vom adauga sarea de lamaie.Frecam foarte bine petalele cu sarea pana se zdrobesc bine.
  Intr-o oala cu fund dublu punem zaharul si apa la fiert si cand zaharul s-a topit si clocoteste punem petalele de trandafiri zdrobite si lasam sa fiarba la foc iute.Intre timp taiem o lamaie cubulete si o punem in oala la fiert,fierbem bine timp de 30 de minute,apoi oprim focul si punem dulceata in borcane curate si uscate,le infiletam si le punem sub plapuma la cald pentru circa 24 de ore.Pofta buna!







15 comentarii:

  1. si eu ma pregatesc sa fac maine...am cules deja jumatate din flori ,le tin la frigider pana maine.
    Un singur lucru am de obiectat :) cred ca focul trebuie sa fie la mic si nu iute cand facem dulceata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la dulceata de trandafiri focul este iute ,petalele sunt fine ,se fac foarte repede si culoarea se pastreaza doar daca focul e iute ,altfel riscam sa ne iasa ceva inchis la culoare :)

      Ștergere
  2. Arata genial ! Sunt sigura ca e foarte buna !

    RăspundețiȘtergere
  3. imi place la maxim ,dar eu nu am de unde sa culeg trandafiri ,asa ca nu ramane decat sa trec pe la tine sa servesc ''una bucata borcan " :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Este deosebita ca gust si intr-adevar nu sunt trandafiri de dulceata peste tot ,insa dulceata este foarte buna se zice pentru afte la copii,dar si pentru cozonaci.Anul asta am facut 3 portii ,cam putin fata de anul trecut cand am avut 6 portii si as darui cu placere dar e mai greu de trimis borcanele in tara,costa curierul mai mult decat dulceata :*

    RăspundețiȘtergere
  5. buna rau numai dupa aspect, cine naiba inumara florile :)))) trebuiau cantarite si pus gramajul 😉 de proba am sa incerc si eu sa vad cum iese, de mancat am mancat si este buna :)

    RăspundețiȘtergere
  6. numeri florile cand le culegi asa cum numeri si nucilecand vrei sa faci dulceata,numeri florile nu petalele :)))))

    RăspundețiȘtergere
  7. este delicioasa,insa eu nu am facut niciodata,deoarece in zona nu stiu sa existe astfel de trandafiri.Am mancat la cineva si este deosebita.

    RăspundețiȘtergere
  8. imi place foarte mult dulceata de trandafiri si as vrea sa fac, insa nu stiu de unde sa fac rost de trandafiri.Tu unde i-ai gasit?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie imi da cineva an de an florile si ma bucur foarte mult ,caci eu fac si cand am ocazia sa dau la cineva un borcanel ma bucur mult <3

      Ștergere
  9. DELICIOSA SI GUSTOASA ARATA APETISANT

    RăspundețiȘtergere
  10. DUMITRASCU LACRAMIOARA6 iunie 2017 la 21:54

    FOARTE GUSTOASA!

    RăspundețiȘtergere
  11. Dulceata de trandafiri este preferata mea!

    RăspundețiȘtergere