marți, 6 ianuarie 2015

Compot de prune




Compot de prune fara fierbere:)

 Poate va veti intreba de ce am postat pe blog abia acum compotul de prune.Poate veti zice ca am epuizat toate retetele.
 Ei bine nu este asa,am postat abia acum deoarece am dorit sa va arat cum arata un compot de prune fara sa le fierbem!


Ingrediente :

-prune ,
-zahar,
-aspirina.

Mod de preparare:
 Se spala prunele si se pun in borcane, cam 50 % din capacitatea borcanului.Eu am facut anul aceasta compot de prune in borcane de 5 kg.Turnam apa peste prune sa vedem cam cata apa incape in borcan,apoi turnam apa din borcan intr-o oala pe care o vom pune la fiert si mai adaugam o cana de circa jumatate de litru de apa pentru un borcan de 5 l.,adaugam zaharul si lasam sa clocoteasca cam cinci minute dupa ce incepe sa fiarba,apoi oprim focul.Adaugam peste prunele din borcan trei aspirine si turnam siropul peste prune.Inchidem ermetic borcanul si il punem sub paturi sa se racoreasca.Este bine sa il lasam acolo chiar si 2 zile.Cand turnati siropul clocotit peste prune este bine sa asezati borcanele pe chiuveta,asa borcanele nu se vor sparge de la temperatura inalta.
 Pofta buna!

 Mie imi place sa servesc acest compot cand este zapada multa si frigul de afara ne tine mai mult in casa!







3 comentarii: