miercuri, 31 august 2016

Suc de patlagele galbene:)



  Cand ai propria gradina de legume,iti permiti sa faci cam tot ce iti trece prin minte si mie mi-a trecut prin minte in aceasta vara sa nu mai amestec patlagelele rosii cu cele galbene si sa le pregatesc separat.Va pot zice ca patlagelele galbene sunt putin diferite la gust de cele rosii,acum sa nu vorbesc de patlagelele negre cum sunt la gust,fiindca stiu ca v-as face mare pofta si nu am de unde sa  trimit la toti cei pofticiosi!

 Suc de patlagele galbene:)

 Ingrediente:
 -1 lada cu patlagele,sa tot fie vreo 40 kg.,
 -1 legatura mare de frunze de telina,
 -1 plic rozmarin,
 -1 plic busuioc,
 -1 plic cimbru,
 -6 linguri sare,
 -12 linguri zahar,
 
 Mod de preparare:
 -Se spala patlagelele,se taie in bucati,potrivit de mari ,asa cat sa intre la masina speciala de scos semintele si cojile si se dau prin masina ce doua ori.Se lasa peste noapte sa se separe apa de pulpa si se extrage lichidul cu ajutorul unui furtunas.
 -Sucul ramas,se pune la fiert cu toate ingredientele,descrise mai sus.Desi am vase foarte mari in care as fi putut sa pun toata compozitia,am preferat sa o pun in mai multe oale,sa fiarba mai repede si sa scada excesul  de lichid.La final am unit tot sucul sa aiba totul acelasi gust si aceiasi consistenta.
  -Cand sucul scade cel putin de patru degete,se opreste focul si se pune sucul in sticle,ce se vor aseza sub paturi.Se lasa sub paturi,pana ce se racesc.Acum eu va dau un pont,puteti pune sucul si in sticle de plastic,insa ca sa nu se deformeze sticla este bine sa fie tinuta intr-un vas cu apa rece,apoi se insurubeaza capacul si ea se sterilizeaza foarte bine,Am incercat aceasta metoda anul trecut in sticle de 2 l.si a stat foarte bine.Sa aveti pofta dragilor!






2 comentarii:

  1. Pupici harnicuto! Este f. buna ideea: scurs lichidul cu furtunul, dar trebuie sa nu fie canicula ca risti sa se acreasca putin. Si cu apa scursa ce faci?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca fac aceasta operatiune,asa pe inserat,pana dimineata este racoare si nu e nici o problema.Se poate lega furtunul la un facalet sau la sucitorul din lemn,sa fie mai gros sa se scufunde in lichid si apa o arunc,asta fac,eu imi permit sa arunc,deoarece am 250 de fire de rosii si la fiecare fir am cate cel putin 10 kg.de rosii:)

      Ștergere